Коропська громада
Чернігівська область, Новгород-Сіверський район

Обережно – шахраї!

Дата: 14.11.2022 11:22
Кількість переглядів: 1173

Фото без описуСектор поліцейської діяльності №2 Новгород-Сіверського РВП ГУНП в Чернігівській області повідомляє про те, що відносно громадян почастішали випадки шахрайства.

Для попередження такого роду злочинів, нижче перераховані найрозповсюдженіші способи шахрайств із пластиковими картками:

  • найпоширеніша «наживка» – дзвінок за оголошенням. Шахраї телефонують людині, яка розмістила оголошення про продаж чого-небудь на одному з популярних сайтів і спершу прикидаються покупцем. Правда, трохи дивно: такий покупець майже ніколи не торгується і не визнає інших способів оплати, крім переказу на карту ПриватБанку. Продавців це часто насторожує, але ненадовго. Бажання продати товар як можна швидше, та ще й за вигідною ціною, переважує. Через деякий час жертві передзвонює вже другий з шахраїв і представляється співробітником банку;
  • другий спосіб «підкотити» до майбутньої жертви ще простіший – власнику картки відразу телефонують нібито з банку, повідомляючи про переказ, що буцімто надійшов на його ім'я. Якщо людина не чекає ніяких переказів, то, звісно, може засумніватися. Але якщо ні, то таким способом можна «зачепити» навіть того власника картки, який нічого не продає;
  • ще одна поширена хитрість шахраїв розрахована на власників кредитних карт. Буцімто співробітник банку, а насправді шахрай, пропонує по телефону збільшити кредитний ліміт на картці. І нібито для цього – знову ж таки випитує особисті дані власника картки;
  • також нерідко поєднується з одним з уже названих, але може використовуватися і самостійно. Липовий «співробітник банку» повідомляє власнику картки, що йому потрібно замінити пін-код, і для цього просить назвати дані карти;
  • трапляються і оригінальніші способи. Наприклад, в «приціл» шахраїв можуть потрапляти люди, які шукають роботу (зокрема, віддалену) через відповідні сайти. Після дзвінка «менеджера» з потенційною жертвою зв'язується «бухгалтер», який випитує дані карти нібито для зарахування зарплати, оформлення паливної картки тощо.

 

Для недопущення в подальшому шахрайств з пластиковими картками запам’ятайте ці правила:

  • для отримання переказу відправнику потрібно знати тільки номер картки і ваше ім'я. Паспортні дані, ІПН, дата народження і термін дії картки при цьому не потрібні. Якщо ви домовляєтеся, наприклад, про продаж товару – не називайте покупцеві ніяких зайвих даних;
  • якщо вам дзвонять нібито з банку і просять назвати особисті дані – це привід насторожитися. Якщо ви сумніваєтеся, чи дійсно вам дзвонить справжній співробітник – запитайте, коли і в яке відділення ви можете підійти, щоб вирішити проблему особисто, а не телефоном;
  • банки ніколи не проводять ідентифікацію власника картки при вихідному дзвінку – тільки якщо ви самі дзвоните в банк. Крім того, пам'ятайте, що співробітники ПриватБанку не дзвонять з особистих мобільних номерів – тільки з номерів з кодом Дніпропетровська (056).
  • яке б СМС-повідомлення ви не отримали від банку (з номера 10060) – завжди читайте його зміст;
  •  ніколи не називайте третім особам (в тому числі співробітникам банку, а також знайомим, друзям, родичам, продавцям в магазині) пін-код вашої картки, а також секретні одноразові коди;
  • ніколи не розголошуйте свій пін-код стороннім особам, зокрема родичам. Банківські працівники не мають права запитувати у вас пін-код. Не записуйте пін-код на картках;
  • якщо працівник банку (особа, що представилася ним) пропонує вам по телефону допомогти в проведенні якихось дій з картою (наприклад, активувати в банкоматі) – наполягайте на проведенні їх у відділенні банку;
  • не розміщуйте в соціальних мережах номер мобільного, прив'язаного до банківської карти, не вказуйте дату народження, адресу та іншу особисту інформацію.

 

Часто жертви шахрайства дивуються: звідки шахраї знають про них так багато? Насправді, по номеру картки легко дізнатися ім'я її власника, ініціювавши грошовий переказ на карту в системі Приват24 або в терміналі. Потім за іменем потенційної жертви в соцмережах шахраї можуть дізнатися її мобільний номер та інші дані, за допомогою яких вони і будуть надалі зображати «всезнаючого» співробітника банку.

  • щоб уникнути дублювання вашої сім-карти, ніколи не передзвонюйте на невідомі номери. Особливо якщо дзвінки надходять часто і з різних номерів. Якщо є можливість, то краще перейти на контрактну форму обслуговування, тоді дублікат картки зможете отримати тільки ви. Як варіант – можна завести недорогий мобільний з окремим номером, який будете використовувати тільки для банківських послуг;
  • якщо ви загубили мобільний або сім-карта перестала працювати, відразу ж заблокуйте прив'язані до цього номеру телефону банківські картки;
  • будьте в курсі послуг, які надаються по вашій карті, можливих способів шахрайства, вивчіть правила безпечного користування карткою.

 

Якщо ви підозрюєте, що дані карти потрапили до шахраїв, або вже виявили пропажу коштів, то в першу чергу потрібно заблокувати картку. Якщо мова йде про шахрайство, крім звернення в банк необхідно написати заяву в поліцію.

 Також ще використовують СТАРУ «НОВУ» схему.

Схема проста: шахраї кілька разів дзвонять на Ваш номер і скидають, ви передзвонюєте на ці номери. Після цього поповнюють ваш рахунок до 10 гривень (3,4,5….) Потім, зловмисники звертаються до оператора зв'язку з заявою про втрату сім карти, якщо абонент не є контрактним. Оператор просить назвати певні дані, а саме, як правило: дата, сума останнього поповнення рахунку та останні мобільні номери з якими підтримували зв'язок. Надалі буде надано сім-карту з вашим номером мобільного телефону. Після цього зловмисники шукають безхатченко і він йде з копією свого паспорту та отримує нову сім-карту (дублікат). Отримавши номер, пов’язаний з платіжною банківською картою, зловмисник має можливість самостійно проводити банківські операції і таким чином заволодіває коштами потерпілого.

Така історія вже сталася з одним чоловіком. Він займається продажем побутових товарів інтернет-мережі, тому йому постійно надходять дзвінки з різних номерів. Так і цього разу,  він побачив на телефоні кілька пропущених дзвінків з різних номерів. Передзвонив, що і було потрібно зловмисникам. Через декілька хвилин на рахунок мобільного прийшло повідомлення про поповнення рахунка на 3 гривні, але згодом від мобільного оператора надійшло SMS, що номер буде заблокований та недійсний.

За цей час: один зі зловмисників під виглядом власника телефону подзвонив оператору та  назвав дату, суму останнього поповнення та останні вхідні дзвінки – спровоковані самими ж шахраями, щоб заблокувати сім-карту і зробити її дублікат. Злодії тим часом за допомогою дубліката SIM-карти отримали доступ до банківських заощаджень чоловіка, оскільки номер мобільного був прив’язаний до банківської карти. Звідки перевели на свої рахунки майже 1000 гривень.

Будьте обережні! Намагайтеся нікому не передзвонювати, ні в якому  разі  не давайте своїх даних та номерів карток.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь